+31(0)6 55 71 87 83 jacqueline@terhaar.co.nl
Selecteer een pagina
Momenteel werk ik als telefoniste/receptioniste. Leuke baan, leuke collega’s maar…het betreft een tijdelijke job en ik weet dat ik meer kan. Dus ben ik op zoek naar een andere, meer passende, werkomgeving in Nederland maar ook ver daarbuiten! Wil je me helpen? 

Hallo… wat fijn dat je in ieder geval de moeite hebt genomen om op een link te klikken en zo op mijn website terecht bent gekomen! Ik hoop dat ik je aandacht nog heel even mag vasthouden om je uit te leggen wat ik met deze site voor ogen heb!

Ik ben een spontane, energieke en levenslustige vrouw en altijd in voor nieuwe ervaringen, omgevingen en mensen. Ik heb een groot gedeelte van mijn leven als zelfstandig ondernemer gewerkt maar wil nu graag weer terug naar de reguliere arbeidsmarkt. Waarom? Omdat ik de laatste jaren mijn bedrijf alleen heb geleid en heb ervaren dat ik meer op mijn plaats ben in teamverband.

Natuurlijk kan ik alleen blijven werken maar na 2 keer bewezen te hebben dat ik zelfstandig een bedrijf kan opzetten, van concept tot realisatie, lijkt het me leuker en vooral zinvoller om mijn ervaringen de komende 15 jaar te gebruiken in jouw bedrijf.

Ik ben een gepassioneerde ‘workaholic’ en leef mijn leven volgens het motto ‘Een dag niet geleerd, is een dag niet geleefd’. Zo heb ik mijzelf in 2 jaar tijd getraind naar het lopen van een marathon en volg ik de ene cursus of training na de andere. Wat ik zou willen dat je onthoudt is dat dit ‘werkpaardje’ nog lang niet is uitgerangeerd, heel veel kan en…misschien het allerbelangrijkste…enorm gemotiveerd is.

Wat ik wil

Ik wil een fijne baan of partnership waarin ik kan inspireren en geïnspireerd kan worden. Ik hou van dingen structureren en uitzoeken, ik vind creatief (online) zijn fijn en ben gefascineerd door Social Media. Ik ga graag met mensen om en kan goed luisteren naar wat een ander nodig heeft en dat vertalen naar een product of service. Ik ga voor hard werken en van dat wat we samen aanpakken een succes maken.

Wat ik kan bieden

Ik wil me voor 100% inzetten en mijn energie en kennis gebruiken om jou te helpen datgene te bereiken wat je voor ogen hebt. Dat kan als Personal Assistent, als administrateur, als Social Media expert of als ‘manusje-van-alles’… het is maar net wat jij nodig hebt. “Nee, dat kan ik niet.” bestaat niet in mijn vocabulaire en ik denk niet in problemen maar alleen in oplossingen. Zo leef ik…en zo werk ik.

Wat ik kan

Als eigen ondernemer ben je nooit uitgeleerd. Ik begon met de boekhouding, leerde websites bouwen en beheer nu nog steeds voor verschillende bevriende ondernemers (en mijzelf) Social Media accounts. Ik kan goed met mensen omgaan en ben precies met cijfers en letters. Ik ben een generalist met voorkeur voor werkzaamheden die ik online kan uitvoeren. Ik kan een beetje van heel veel 🙂 en wat ik niet kan wil ik leren.

En wat kan ik niet

Stilzitten…is een van de dingen die ik echt niet kan en waar ik moeite mee heb is een 9 tot 5 mentaliteit. Ik werk graag en ik werk tot het af is. Of dat betekent dat ik tot 12 uur ’s nachts bezig ben of doorwerk in het weekend…I do whatever it takes!

Bel of e-mail me!

Je kunt dan gelijk al je vragen kwijt en direct contact geeft je meer inzicht in mij dan 20 websites!

HELP….WHERE IS THE ABOUT PAGE??

Mijn naam is Jacqueline ter Haar en ik zoek een mooie, nieuwe uitdaging. Na bijna 30 jaar zelfstandig ondernemer te zijn geweest wil ik nu graag bij jou werken en mijn creativiteit, doortastendheid en analytisch vermogen gebruiken om jouw bedrijf nog succesvoller te maken.

Ik ben als zelfstandig ondernemer begonnen omdat ik zo werken en een gezin goed kon combineren, maar mijn kinderen zijn het huis uit en dat wil ik nu ook – overdag 🙂 . Ik zoek een omgeving waarin ik kan inspireren en geïnspireerd word, waarin ik kan floreren door de ander te laten slagen, waarin het samen creëren en het samen een nog leuker en beter leven maken centraal staat.

Het zou ook kunnen dat je iets ziet in een fusie tussen Expat Support en jouw eigen bedrijf. Ook daar sta ik voor open en ik kan je vast toezeggen dat ik onder andere mijn ervaring en uitgebreide netwerk zal meebrengen in onze gezamenlijke onderneming.

Vaardigheden:

Online: Microsoft Office; Website bouwen en onderhouden, HTML, Enquêtes

Office     Wordpress       HTML     SurveyMonkey

Social Media Beheer

Hootsuite     Mailchimp     Facebook     LinkedIn    Twitter     Pinterest     Instagram

Administratief: boekhouding, project management, time management

Exact    Afas    AsanaOmnifocus Sidekick Trello          

Creatief: copywriting, redigeren, vertalen, fotobewerking

Scrivener  Photoshop

Download hier mijn volledige CV.

Werkervaring:

In 2017 heb ik voor mijn terminaal zieke vader gezorgd en toen hij in december 2017 was overleden vond ik het een goede gelegenheid om eens ‘gewoon’ een baan te zoeken. En na een verbazingwekkend korte ‘zoektocht’ kwam ik in januari 2018 terecht bij Lievense CSO in Bunnik waar ik met veel plezier werk als telefoniste/receptioniste en duizendpoot. Het betreft hier echter een tijdelijke baan dus ben ik nog steeds op zoek naar iets waar ik de komende 10 jaar mijn energie aan kwijt kan :).
ExpatIn 2012 ben ik opnieuw een bedrijf begonnen, Expat Support in Amsterdam. In 5  jaar tijd heb ik een grote community en een enorm netwerk opgebouwd en met veel plezier heb ik gewerkt als (administratieve) trouble shooter, coach en hulpverlener voor mijn klanten.

Daarnaast deed ik alle online marketing and sales activiteiten, schreef artikelen en een boek over het leven van expats in Nederland. Ik organiseerde bijeenkomsten en was aan het plannen en managen… en oh ja… ik deed ook de administratie en boekhouding zelf. Hoe, waarin en waarmee ik dat deed wordt duidelijk als je de vaardigheden tab bekijkt.

Maar, zoals bij veel kleine ondernemers, werd de enorme verscheidenheid aan werkzaamheden en het niet kunnen vinden van partners, die in deze business verder wilden, mij teveel. Daarnaast werd mijn vader ziek en besloot ik dichter bij hem in de buurt te gaan wonen en mijn bedrijf in Amsterdam op te heffen.

Designwell In 2005 ben ik, naast Writewell, een ander bedrijfje begonnen omdat onze klanten graag wat uitbreiding van de diensten zagen. Ik heb dit, heel origineel, Designwell genoemd. Nou ben ik geen webbouwer, maar ik heb wel het vermogen om informatie te structureren en te verpakken in een informatieve website. Aanvankelijk in Content Management Systemen die op maat werden gebouwd door mijn business partner Robert John Blom van RJBOnline en tegenwoordig in WordPress.

Ik maak, bouw en onderhoud de websites van mijzelf en van diverse andere, bevriende relaties en klanten. Om een idee te krijgen van de mogelijkheden… deze website waarop ik mijn werkwensen kenbaar maak heeft me alles bij elkaar minder dan een werkweek aan tijd gekost…en dat is dan inclusief de teksten die ik ook zelf heb geschreven.

WritewellIn 1992 ben ik, samen met mijn met mijn toenmalige partner, Writewell begonnen. Aanvankelijk, toen we nog klein en beginnend waren, bestonden mijn taken uit vertalen, interviewen en als dat zo uitkwam deed ik ook redactiewerk. Al gauw groeide het bedrijf en kwamen er taken bij.

Ik nam personeel aan, was de office manager, deed de administratie en boekhouding en fungeerde als projectmanager. In 2011 heb ik mijn aandeel in het bedrijf overgedaan en ben Expat Support in Amsterdam begonnen. Writewell is nog steeds een florerend bedrijf en werkt met bedrijven die in sommige gevallen al 20 jaar klant zijn.

Voor 1992 werkte ik natuurlijk ook al…toen ‘gewoon’ in loondienst. Ik weet dus wel wat het is om voor een baas te werken 🙂 . 1991-1992: office manager bij Troostwijk Taxaties; 1991-1991: office manager bij Bull; 1981-1985: administratief medewerker GAK bedrijfspensioenfonds; 1978-1981: secretaresse Dienstenbond FNV. Download hier mijn volledige CV.

Cursussen & Trainingen:

2013-2014:

  • Masterclass Blogging
  • Masterclass Networking
  • Masterclass Communication
  • Masterclass Joint Ventures
  • Masterclass Partnerships
  • Masterclass Remarkable product
  • Masterclass Strategy
  • Masterclass Social Media
  • Masterclass Video Marketing
  • Seminar Crowdfunding Secrets
  • Seminar MBA in 2 Days – Brian Tracey
  • Seminar Write Your Book
  • Seminar Master Presenter
  • Seminar Passive Business Income

2001:

  • Beeldschermvormgeving
  • tekstschijven voor Internet
  • HTML – publiceren op internet
  • Adobe Photoshop
  • Macromedia Flash
  • Interactie met Javascript
  • XML – publiceren op internet
  • Webediting met Macromedia Dreamweaver
  • Introductie Internet en database
  • Cursus Dreamweaver UltraDev voor E-commerce
  • Macromedia flash Actionscript
  • Introductie MS Access
  • ASP, Internet & database koppelingen

1998-2002:

  • Effectief Leiding Geven
  • Coachen & Leidinggeven aan vrijwilligers

1989-1991:

  • EHBO
  • CPR
  • Rampenbestrijding

1988:

  • Praktijkdiploma Boekhouden

Opleiding:

1993-1994: Vertaalster ned-eng / eng-ned
1985-1988: Rechten (niet afgestudeerd)
1983-1985: VWO
1973-1978: HAVO

ITV     UniversiteitAmsterdam     JokeSmit     HAL

Download hier mijn volledige CV.

Pro’s

Con’s

Vloeiende beheersing (in woord en geschrift) van het Engels Beperkte beheersing Duits, Deens, Spaans en Frans
Analytisch vermogen Weinig geduld met luie mensen
Communicatieve vaardigheden Of met mensen die geen eigen verantwoordelijkheid nemen
Intelligentie Perfectionistisch
Organisatietalent Geen 9-tot-5 mentaliteit
Positieve instelling
Probleemoplossend denken
Geen 9-tot-5 mentaliteit

Download hier mijn volledige CV.

Wat ik verder nog doe:

VRIJWILLIGERSWERK

Ik geloof in een samenleving die we met elkaar, voor elkaar maken. Daar hoort, in mijn visie, ook een stukje vrijwilligerswerk bij. En vrijwilligerswerk doe je ‘gratis’…maar dat betekent niet dat je er geen plezier aan kunt beleven of er iets van kunt leren. Al mijn vrijwilligersbanen hebben me iets geleerd en ik ben dankbaar dat ik mijn steentje heb mogen bijdragen.

2014-heden: Bestuurslid Social Media voor de Oud Leerlingen Organisatie van Het Amsterdams Lyceum
2012-heden: On- en offline aanwezigheid en per email beantwoorden van vragen (in het Engels) vanuit de Expat community (onbetaald, als vrijwilliger)
2006-2009: Activiteiten organiseren voor Crossroads Church
2006-2009: Opzetten goede doelen stichting
1998-2006: Website commissie en beheer, regiocoördinator, coachen van vrijwilligers en supportgroepen, lotgenotencontact, redactielid verenigingsblad Vereniging van Ouders van Couveusekinderen (VOC)
1989-1992: Vrijwilliger bij het Rode Kruis bij evenementen en festijnen
1988-1992: Bestuurslid Peetersschool
1985-1987: Mede oprichten van een ongesubsidieerd kinderdagverblijf, lid van de Raad van Bestuur IMG_3225

HOBBIES

Naast mijn werk en vrijwilligerswerk ben ik ook een gepassioneerd hardloper. Ik loop zo’n 3 a 4 keer per week en in april 2015 heb ik de marathon van Rotterdam gelopen in 4.43. Ik probeer een inspiratie te zijn voor andere 50+-ers en ben daarom in mijn vrije tijd ook bezig met het bouwen van een online community!

Naast sport en gezond leven ben ik ook dol op reizen (ik probeer elk jaar een land te bezoeken waar ik nog nooit eerder ben geweest. In 2015 was dat Riga, in 2016 Marrakech en 2017 maakte ik een rondreis door Vietnam. En wie weet waar 2018 mij gaat brengen!) en studeren (voor mijn plezier doe ik momenteel cursussen als coach en als voedingsdeskundige). Verder natuurlijk niets dan goeds over mijn gezin en kinderen en natuurlijk mijn hond 🙂 .

Dit is wat anderen van mijn online CV vinden

HIER WOON IK

Hier woon ik

HIER KUN JE ME BEREIKEN

14 + 4 =

EN DIT ZIJN MIJN CONTACTGEGEVENS

Jacqueline ter Haar
Nieuwlandseweg 4
1215 AZ Hilversum
+31 (0)6 55 71 87 83
jacqueline@terhaar.co.nl